TELEFOANE: Redacție 021 410 23 84 | Tipografie 021 315 25 10 | Librărie 021 305 37 03

DESTĂINUIRI CU PSIHOLOGUL DE LA COPILĂRIE LA VÂRSTA ÎNŢELEPCIUNII

  • Autor: RUXANDRA RĂŞCANU, ALINA CHIRACU
  • An aparitie: 2017
  • Numar de pagini: 172
  • Format: B5
  • ISBN: 978-606-16-0960-4
  • Limba textului: română

26,00 lei

Volumul își propune să facă o incursiune de-a lungul traseului dezvoltării și evoluției ființei umane, începând cu anii copilăriei și finalizând cu anii înțelepciunii. Studiile cu privire la copilărie, fie ele teoretice, fie empirice, își propun să analizeze teme de mare interes precum: anxietatea și strategiile de coping, anxietatea de separare, dezvoltarea socială și relațională la adolescenți, comunicarea socială la copiii cu deficiențe de intelect. De asemenea, sunt aduse în discuție subiecte cum ar fi colaborarea și comunicarea dintre părinți și terapeuți în cazul copiilor cu TSA sau tulburările de comportament alimentar în rândul adolescenților. Urmând cronologia dezvoltării umane, după abordarea copiilor și a adolescenților, volumul dezbate tema climatului etic organizațional ca loc de acțiune și formare continuă al tinerilor și adulților. În final, este prezentat un studiu exploratoriu cu privire la singurătate și comunicare așa cum se desfășoară acestea la vârstele înaintate. În încheiere se realizează o expunere a triadei copil-grup-familie pe întreg parcursul vieții. Volumul este alcătuit dintr-un set de studii realizate prin implicarea directă a autorilor în situațiile descrise și prin fundamentarea teoretică a acestora, putând constitui o sursă de inspirație pentru studenții care doresc să inițieze cercetări într-una din sferele abordate.

Ruxandra Rășcanu este profesor universitar emerit la Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, unde predă cursuri de psihanaliză, psihosomatică și psihologie clinică. Cu o formație puternică de psiholog clinician, veghează ca această ramură a psihologiei să fie cât mai adecvat reprezentată și îmbrățișată de tinerii studenți, făcând eforturi pentru integrarea studenților în diferite zone ale activității umane (spitale, grădinițe, școli pentru persoane cu dizabilități, centre de dezintoxicare pentru persoane dependente de droguri etc.).
În decursul îndelungatei sale activități didactice și de cercetare, a publicat peste 20 de volume, numeroase articole și studii, în țară și în străinătate. Dintre cărțile autoarei menționăm:
– Psihologia comportamentului deviant (1994)
– Introducere în psihodiagnoză clinică, partea I și II (2003, 2006)
– Psihologie aplicată (2007)
– Psihologia vieții cotidiene (coautor, 1997)
– Psihologia la răspântia mileniilor (coautor, 2001, sub. Red. M. Zlate)

Alina Chiracu este asistent universitar, doctorand al Școlii Doctorale din cadrul Universității din București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației. Susține seminarii de Psihologia învățării și Psihologia educației, dovedind un interes deosebit și neobosit pentru dezvoltarea proprie și a celorlalți. Activează ca psiholog cu specializările: psihologie clinică, psihologie școlară, educațională și vocațională, psihopedagogie specială. Este consilier în carieră NBCC acreditat internațional. Este președintă a Asociației Focus Educațional, preocupându-se de dezvoltarea continuă a cadrelor didactice, copiilor, adolescenților și tinerilor.

2,150 total views, 2 views today

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Numai clienții autentificați care au cumpărat acest produs pot lăsa o recenzie.