Redacție 0760 013 746, 0726 390 815 Tipografie 0799 210 566 Librărie 0760 013 746
Relații cu publicul redacție: luni-vineri 9.00-13.00

STRATEGII DE CONSTRUIRE A IDENTITĂȚII EUROPENE ÎN DISCURSUL DIPLOMATIC ROMÂNESC

  • Autor: Corina Popa
  • An aparitie: 2023
  • Numar de pagini: 242
  • Format: A5
  • ISBN: 978-606-16-1408-0

30,00 lei

Punând în relație metodele Analizei Critice a Discursului (ACD) cu teoria constructivistă a relațiilor internaționale, lucrarea de față propune un model tripartit de analiză a mijloacelor de construire a identității europene în discursul diplomatic românesc actual. Identitatea europeană (aparent, obiect de reflecție in abstracto), se proiectează discursiv prin construirea unui spațiu polifonic (simultan consensual și plural) de „unitate în diversitate”, prin strategii de protejare a valorilor democratice, dar și prin marcatori textuali definitorii pentru transformarea fizionomiei și a filosofiei frontierei: de la frontiera-linie care desparte și care opune, la frontiera care unește; de la frontiera care îngrădește, la frontiera care comunică; de la frontiera care filtrează, la frontiera care integrează. Atât frontierele, cât și identitățile sunt înțelese și integrate, în prezentul studiu, în dimensiunea lor fluidă, deschisă, dinamică.
Corina POPA este doctor în filologie și urmează al doilea program de doctorat în studii culturale. În prezent, este lector asociat al Centrului de Excelență în Studiul Imaginii, Facultatea de Litere, Universitatea din București. Experiența sa profesională este strâns legată de domeniul educației și al cercetării, fiind, de-a lungul timpului, purtătoare de cuvânt a Ministerului Educației (oct. 2022 – ian. 2023), consilieră la Departamentul Educație și Cercetare al Administrației Prezidențiale (2021-2022), expertă în etică universitară în cadrul UEFISCDI (2021-2022) și consilieră pe probleme de educație la Parlamentul României (2019-2021).

Loading

Reviews

There are no reviews yet.

Only logged in customers who have purchased this product may leave a review.