Redacție 0760 013 746, 0726 390 815 Tipografie 0799 210 566 Librărie 0760 013 746
Relații cu publicul redacție: luni-vineri 9.00-13.00

ETHICS IN BUSINESS AND POLITICS. ELEMENTARY MORAL AND SOCIAL RESPONSIBILITY

  • Autor: Vasile MORAR
  • An aparitie: 2012
  • Numar de pagini: 396
  • Format: A5
  • ISBN: (10) 973-737-167-4; (13) 978-973-737-167-6

28,00 lei

Ipoteza centrală a cărţii poate fi redată prin conceptul de morală elementară. În chip simplificat aceasta înseamnă că orice activitate umană (inclusiv, deci, sfera afacerilor şi viaţa publică) solicită un element de moralitate; acest element seamănă cu „elementele” din celebrul tablou al lui Mendeleev, în sensul că, aşa cum niciun element chimic nu poate lipsi din natură, tot astfel, din tabelul moralităţii nu pot lipsi elemente precum: presupoziţia existenţei celorlalţi, intenţia bună, capacitatea empatizării, tendinţa spontană sau raţională de a universaliza maxima voinţei tale, şi, deloc la urmă, rezultatul, consecinţa, fapta ta.
Afacerile adevărate şi politica veritabilă sunt însoţite în mod necesar, într-o societate democratică, de moralitate elementară. Dacă acest lucru nu se petrece, atunci vom avea de-a face cu fenomene ce încap în denumiri precum: stat oligarhic, „democraţie mimetică”, „democraţie a privilegiilor”…

Loading

Out of stock

Reviews

There are no reviews yet.

Only logged in customers who have purchased this product may leave a review.