Numai clienții autentificați, care au cumpărat acest produs, pot să scrie o recenzie.
EDUCAȚIE NON-FORMALĂ, INTELIGENȚĂ ARTIFICIALĂ ȘI VALORILE TINERILOR. UN STUDIU COMPARATIV ȘI LONGITUDINAL 2016–2024
- Autor: Marin BURCEA, Oana MOȘOIU, Florina CREȚU (CURTEANU)
- An aparitie: 2025
- Numar de pagini: 126
- Format: B5
- ISBN: 978-606-16-1612-1
- Limba textului: română
Lucrarea „Educație non-formală, inteligență artificială și valorile tinerilor. Un studiu comparativ și longitudinal 2016–2024″ reprezintă prima cercetare empirică de amploare din România care documentează transformările petrecute în percepțiile și practicile educaționale extrașcolare pe parcursul unei perioade importante pentru societatea românească. Autorii realizează o analiză a evoluției atitudinilor față de educația non-formală prin prisma unei metodologii longitudinale rare în peisajul cercetării educaționale autohtone. Contribuția științifică a volumului constă în documentarea unei schimbări paradigmatice în conceptualizarea succesului în viață, prin inversarea preferințelor valorice de la modelul „vizionar” la cel „executant”, transformare cu implicații importante pentru politicile educaționale viitoare. Cercetarea integrează pentru prima dată dimensiunea tehnologică prin investigarea impactului instrumentelor de inteligență artificială asupra comportamentelor educaționale, relevând tensiuni neașteptate între digitalizare și participarea la activități extrașcolare tradiționale. Metodologia utilizată a permis identificarea unei descoperiri inedite: părinții abordează educația non-formală predominant compensatoriu pentru deficitele percepute ale copiilor, în timp ce elevii se orientează crescând spre autonomie educațională, contrar preferințelor adulților pentru colaborare. Analiza corelațiilor dezvăluie reașezarea preferințelor tinerilor de la arte și cunoștințe generale spre domenii pragmatice precum sportul, antreprenoriatul și tehnologia, reflectând adaptarea la cerințele pieței muncii contemporane, dar ridicând întrebări despre echilibrul între formarea utilitară și dezvoltarea per ansamblu. Prin amploarea datelor colectate și comparațiile între grupuri la diferite momente de timp, lucrarea stabilește un nou standard pentru cercetarea educațională autohtonă, propunând un cadru interpretativ pentru înțelegerea modului în care transformările socio- tehnologice rapide se reflectă în ecosistemul educațional al familiei și școlii românești.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.